Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2018

Τραγωδία στην Ιταλία με δεκάδες νεκρούς από κατάρρευση γέφυρας στη Γένοβα

Για «δεκάδες νεκρούς» από την κατάρρευση της οδογέφυρας έξω από τη Γένοβα κάνει λόγο η ιταλική υπηρεσία άμεσης βοήθειας, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos.
Σύμφωνα πάλι με τον ιταλικό Τύπο, «υπάρχουν αυτοκίνητα και άνθρωποι κάτω από τα συντρίμμια στην Γένοβα», όπου κατέρρευσε οδογέφυρα στον αυτοκινητόδρομο Α 10.

Ο δρόμος έχει καταρρεύσει σε μήκος εκατό μέτρων. H οδογέφυρα κόπηκε στα δύο.


Δεκάδες αυτοκίνητα έχουν εγκλωβιστεί στα συντρίμμια με τους οδηγούς τους, σύμφωνα με την Rai. Στην περιοχή υπάρχουν και σπίτια, που μπορεί να υπέστησαν σοβαρές ζημιές.

Η γέφυρα χτίσθηκε το 1965 και αιτία της κατάρρευσης μπορεί να είναι και η ισχυρή νεροποντή που έπληξε την περιοχή.





 


 Η καταγγελία πολιτικού μηχανικού που έφτιαξε τη γέφυρα της Γένοβας

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν»

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για τη γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά τη διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από τη γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει, σύμφωνα με ανταπόκριση του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Ο ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.


«Μέτωπο» με την εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου άνοιξε η ιταλική κυβέρνηση

Την ίδια ώρα τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν το έργο τους στη γέφυρα


Η Ιταλική Αστυνομία αναθεώρησε σήμερα σε 38 από 39 τον αριθμό των νεκρών από την κατάρρευση της οδογέφυρας στη Γένοβα, χωρίς να διευκρινίσει περαιτέρω όσον αφορά τους τραυματίες, οι οποίοι ανέρχονται μέχρι στιγμής σε 16. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, από αυτούς οι εννέα βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, ενώ οι Αρχές δηλώνουν επανειλημμένως ότι υπάρχουν αγνοούμενοι.

Χθες το βράδυ η κυβέρνηση της Ιταλίας κήρυξε την περιοχή της Γένοβας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για έναν χρόνο, προκειμένου να εξασφαλίσει το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τη διαχείριση της οικονομικής βοήθειας προς τα 630 άτομα που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται κοντά στα ερείπια του πυλώνα της γέφυρας.

Επίσης, ξεκίνησε… πόλεμο με την εταιρεία που διαχειρίζεται τη γέφυρα στη Γένοβα, έχοντας ως σκοπό να αφαιρέσει από την Autostrade per l' Italia, θυγατρική του ομίλου Atlantia, που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον, τη διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου. Κάποια από τα στελέχη της ιταλικής κυβέρνησης έχουν ζητήσει την αναθεώρηση όλων των συμβολαίων παραχώρησης.

«Δεν μπορούμε να περιμένουμε την δικαιοσύνη. Η Autostrade είχε την υποχρέωση, την δέσμευση να διασφαλίσει την συντήρηση της οδογέφυρας και να εγγυηθεί την ασφάλεια όσων ταξίδευαν επάνω σε αυτήν», δήλωσε ο Τζουζέπε Κόντε, όπως μεταφέρει ο ανταποκριτής του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων στη γειτονική χώρα.

«Υπάρχει τόση οργή για αυτήν την προαναγγελθείσα καταστροφή», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο, επικεφαλής του Κινήματος των Πέντε Αστέρων. «Σε εκείνους που ρωτούν γιατί πεθαίνουμε αφού πληρώσουμε τα διόδια, θα έπρεπε να δώσουμε άμεση απάντηση», συμπλήρωσε.

Ο όμιλος Atlantia απάντησε με ανακοίνωση σήμερα το πρωί ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν χωρίς την διατύπωση συγκεκριμένης κατηγορίας και χωρίς να υπάρχει καμία βεβαιότητα για τα αίτια της τραγωδίας στην Γένοβα.

Αυτό δεν ήταν ωστόσο αρκετό για να εμποδίσει την βουτιά της μετοχής της Atlantia στο χρηματιστήριο του Μιλάνου: αφού η διαπραγμάτευση της μετοχής διακόπηκε στην αρχή της συνεδρίασης, περί το μεσημέρι είχε ήδη χάσει το 25% της αξίας της.

Χθες το βράδυ, η Autostrade εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα είναι σε θέση να αποδείξει ότι τηρούσε πάντα όλες τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου. «Αυτή η πεποίθηση στηρίζεται στις ενέργειες εποπτείας και συντήρησης που έγιναν βάσει των υψηλότερων διεθνών κριτηρίων», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία εκφράζει προς το παρόν αδυναμία να διατυπώσει υποθέσεις για τα αίτια της κατάρρευσης.

Τα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας αναφέρουν ότι σύμφωνα με ειδικούς του οικονομικού τομέα, το κράτος θα κληθεί να καταβάλει δισεκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης σε περίπτωση αφαίρεσης της διαχείρισης από την εταιρεία.

Η εταιρεία έδωσε επίσης τη διαβεβαίωση ότι οι εργασίες ανακατασκευής της γέφυρας θα γίνουν με ταχείς ρυθμούς, αφού ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις έρευνας και θα διαρκέσουν πέντε μήνες.

Σήμερα οι εκσκαφείς και οι γερανοί συνεχίζουν τις έρευνες στα συντρίμμια. «Προσπαθούμε να σπάμε τα μεγάλα κομμάτια του μπετόν που έπεσαν από την γέφυρα, στην συνέχεια τα μετατοπίζουμε με τους γερανούς και στέλνουμε τους εκπαιδευμένους σκύλους και στην συνέχεια το προσωπικό μας εάν υπάρχουν θετικά σημάδια», εξήγησε ο υπεύθυνος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

«Αυτό το είδος της δουλειάς είναι επικίνδυνο, διότι τα ερείπια είναι ασταθή», όπως και το τμήμα της γέφυρας που στέκεται ακόμη, διευκρινίστηκε.

Η Περιφέρεια έχει λάβει ειδοποιήσεις για μεγάλο αριθμό αγνοουμένων, «αλλά είναι δύσκολο να ξέρει κανείς εάν κάποιος δεν απαντά στο τηλέφωνό του επειδή βρίσκεται σε διακοπές στην άλλη άκρη του κόσμου ή επειδή δυστυχώς βρίσκεται εκεί κάτω», δήλωσε παραστατικά ο υπουργός Εσωτερικών και επικεφαλής της ακροδεξιάς Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι.

«Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι τα συνεργεία που πραγματοποιούν τις έρευνες μας λένε ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι εκεί κάτω», πρόσθεσε.

Ψηλά, επάνω από τα συνεργεία, η μηχανή του πράσινου φορτηγού που έχει σταματήσει λίγα μέτρα από το χάος και έχει γίνει σύμβολο του τρόμου συνεχίζει να δουλεύει. Ο πανικόβλητος οδηγός του δεν έσβησε τη μηχανή, καθώς έτρεξε για να σωθεί και ο εργοδότης του λέει ότι υπάρχει αρκετή ποσότητα καυσίμων ώστε να συνεχίσει να δουλεύει για πολλές ημέρες, με τα φανάρια και τους υαλοκαθαριστήρες αναμμένους.

Περισσότερα άρθρα:
Newsbeast
16/8/2018