Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018

Πέθανε ο μεγάλος Χάρρυ Κλυνν (upd 11:00)

 Κωμικός, θεατρικός συγγραφέας, μίμος, παρουσιαστής, ζωγράφος, πρόεδρος του Απόλλωνα Καλαμαριάς – ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης υπήρξε μια κατηγορία από μόνος του στο χώρο του ελληνικού θεάματος. Η δεκαετής παρουσία του (1964-74) στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού τον γύμνασε στη σάτιρα κι επιστρέφοντας, άφησε στην άκρη τις απόπειρές του στο ελληνικό σινεμά (είχε ξεχωρίσει από τους διαγωνισμούς ταλέντων του
Γιώργου Οικονομίδη και είχε προλάβει να παίξει σε 2 ασπρόμαυρες ταινίες, 201 Καναρίνια και Γάμος α λα Ελληνικά), για να εισάγει στη χώρα μας το δαιμόνιο του stand up comedy. Οι ταινίες, οι θεατρικές παραστάσεις και οι σατιρικοί δίσκοι του αποτέλεσαν σταθμό στην πορεία της ελληνικής κωμωδίας. 
Χωρίς να θυμίζει σε τίποτα οτιδήποτε είχε προηγηθεί στην Ελλάδα, όντας ταυτόχρονα αθυρόστομος Αριστοφανικός αλλά κι αμετροεπής, πολιτικά ανορθόδοξος κι ενίοτε χοντροκομμένος, ενσάρκωσε μια ελληνική εκδοχή του Λένι Μπρους και υπήρξε ο πιο καυστικός σχολιαστής της Ελλάδας της Αλλαγής. Ο Έλληνας, τόσο ως αρχοντοχωριάτης «Ευρωπαίος» όσο κι ως εκμοντερνισμένος μικροαστός βρέθηκε στο επίκεντρό του απίθανου κείμενού του, ενώ ελάχιστοι μπορούν να ισχυριστούν ότι πέρασαν τόσα σλόγκαν τους στην αργκό της καθημερινότητας όσα εκείνος. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι με τους δίσκους και τις sold out θεατρικές παραστάσεις του κούρδισε το χιούμορ μιας ολόκληρης εποχής, ασκώντας επιρροή που είναι ολοφάνερη σε συγγενείς/επιγόνους του όπως ο Λάκης Λαζόπουλος και, κυρίως, ο Τζίμης Πανούσης που επίσης χάσαμε πρόσφατα.

Οι πύρινες δημόσιες τοποθετήσεις του τα τελευταία χρόνια ίσως τον είχαν μετατρέψει και λίγο σε αυτό που σατύριζε επί δεκαετίες, αλλά η περίπτωσή του είναι από εκείνες που τα στερνά ούτε που διαννοούνται να ασχοληθούν με τα πρώτα. Πέθανε σε ηλικία 78 χρόνων, με την κατάσταση της υγείας του να έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια και την ψυχή του να έχει χτυπηθεί από τον πρόωρο χαμό του γιου του, σκηνοθέτη, Νίκου Τριανταφυλλίδη το 2016.

Καλώς ή κακώς, «δεν τους φτιάχνουν πια έτσι». Αυτές είναι 15 (από τις εκατοντάδες) στιγμές που αποδεικνύουν πόσο μοναδικός υπήρξε αυτός ο χαρισματικός Πόντιος…

Ακόμα και να μην είχατε ξανακούσει ποτέ το όνομα Χάρρυ Κλυνν, σίγουρα έχετε βρεθεί σε μια παρέα που έχει κάνει πλάκα με το «Με Λένε Αρτέμη…». Σε σκηνοθεσία Γιάννη Σμαραγδή, παρακαλώ.







Η θρυλική βόλτα με το ταξί στο Made n Greece. Ο Χάρρυ Κλυνν (στον δίπλο ρόλο του ταξιτζή και του πρωταγωνιστή Γιάννη Γιαννάκη). Δίπλα του βόμβες, «μπουριά», Κακουλίδης, Φέρρης και Σαββόπουλος.


η συνέχεια εδω popaganda






 Η φτώχεια, η δόξα, οι ατάκες και ο θάνατος του γιου του

Πέθανε σε ηλικία 78 ετών ο Χάρρυ Κλυνν.Ο ηθοποιός τα τελευταία χρόνια ζούσε μόνιμα στη Θεσσαλονίκη, καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι και με σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα.
Τα τελευταία δύο χρόνια, μετά τον θάνατο του γιου του, Νίκου Τριανταφυλλίδη, η υγεία του
είχε επιδεινωθεί.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες έπαθε κρίση το βράδυ της Κυριακής στο σπίτι του και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου κατέληξε.
Πριν δύο χρόνια είχε χάσει τον γιο του Νίκο Τριανταφυλλίδη, γνωστό σκηνοθέτη, από καρκίνο.
Η κηδεία του θα γίνει την Πέμπτη από τον Δήμο Καλαμαριάς.

Η απώλεια του γιου του τον τσάκισε ...

Ο χαμός του γιου του ήταν ένα βάρος ασήκωτο για τον αγαπημένο κωμικό. Χαρακτηριστική σκηνή, ήταν η στιγμή που δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την πομπή ως την ταφή.
Η κατάσταση της υγείας, που ήταν ήδη επιβαρυμένη, δεν του το επέτρεψε. Οι δικοί του άνθρωποι, τον είχαν οδηγήσει αμέσως εκτός ναού και τον επιβίβασαν σε αυτοκίνητο της οικογένειάς του, όπου φόρεσε αμέσως την μάσκα οξυγόνου. Ο Χάρρυ Κλυνν ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, λόγω των αναπνευστικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε.
Ο γιος του πέθανε τη Δευτέρα 5 Ιουνίου του 2016, σε ηλικία 49 ετών, αφήνοντας πίσω του σημαντικό έργο τόσο στη μουσική όσο και στο σινεμά, δύο χώρους τους οποίους υπηρέτησε πιστά και με πάθος. Ροκ στην ψυχή, ο ιδρυτής του συναυλιακού χώρου Gagarin 205, ισχυρή προσωπικότητα, ταλαντούχος, εναλλακτικός, ευαίσθητος. Πάλευε για μήνες με τον καρκίνο.

Ο Χάρρυ Κλυνν για την απώλεια του γιου του
«Μας λείπει το παιδί μας. Μας λείπει όσο τίποτα σε αυτόν τον κόσμο. Προσπαθούμε να σταθούμε στα πόδια μας. Όχι απλά μας λείπει ο Νίκος, αλλά με τη σκέψη του κοιμόμαστε και ξυπνάμε. Νομίζουμε απλώς πως είναι ψέμα. Παραμύθι. Αισθάνομαι πως θα ανοίξει η πόρτα και θα μπει εκείνος. Ότι και να σας πω είναι λίγο. Ούτε κατά διάνοια το σκεφτόμασταν. Εντελώς αναπάντεχο και ξαφνικό γεγονός. Μέσα σε 6 μήνες τον “έφαγε”. Από τον Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα. Δεν πήραμε χαμπάρι ότι θα έφευγε έτσι ξαφνικά». (Εφημερίδα Freddo, Ιούνιος, 2016)


Η ζωή του Χάρρυ Κλυνν

Είναι ο καλλιτέχνης που ανανέωσε σε αυτές τις δεκαετίες την έννοια της σάτιρας και της επιθεώρησης με επιτυχίες που άφησαν εποχή, τόσο στη δισκογραφία όσο και το θέατρο. Ξεχώριζε σε αυτές τις δουλειές του ο ρόλος του Τραμπάκουλα, που άφησε κυριολεκτικά εποχή.
«Bαζελληνίδες - Βαζέλληνες», «Σ' όλο τον κόσμο είναι ίδια, μα στην Ελλάδα σπάει καρύδια», «Πίτσες μπλε», «Εμπρός προς τα πίσω» «Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες»,  «Έλληνες είστε και φαίνεστε», «Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα... πάμε να φύγουμε», «Ρόμπες ξεκούμπωτες», «Καλατράβα με και ας κλαίω...», οι φράσεις του Χάρρυ Κλυνν από τις επιθεωρήσεις του έγιναν εδώ και τρεις δεκαετίες σλόγκαν και μέρος της λαϊκής κουλτούρας.
Γεννήθηκε στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη.
Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης.
Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη αλλάζει τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, "κερδίζει" την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίζεται περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως το «Kάστρο», ο «Bράχος», το «Tροκαντερό», το «Άλσος», και το «Γκρην Παρκ».
Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος.
Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξιδεύει για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε 10 χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Kαναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων.
Συνεργάζεται επίσης για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύεται τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί αποκτά το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο.
Την περίοδο αυτή του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γυρίζει στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίζεται στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ».
Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων.
Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χαρίζουν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μινώα κ.ά. καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάζεται η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006 έμενε μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά, έγραψε  βιβλία (κυκλοφορούν 12 βιβλία του), έπαιζε θέατρο, ζωγράφιζε (8 ατομικές εκθέσεις) και ηγείτο της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Καλαμαριάς.
Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγείται μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς.
Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου.
Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του αποκτά γήπεδο, επανέρχεται στην Α΄ Εθνική Κατηγορία μετά από 20 χρόνια, αποκτά υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώνει παλιούς και νέους φίλους.

Υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμαριάς 

Στις εκλογές του 2006 η ΝΔ στήριξε για πρώτη φορά τον Χάρρυ Κλυνν στις δημοτικές εκλογές της Καλαμαριάς. Ο καλλιτέχνης είχε κατέβει υποψήφιος δήμαρχος όπου οι γαλάζιοι δεν είχαν ελπίδες εκλογής. Έτσι ενσυνείδητα είχαν επιλέξει τον προερχόμενο από την Αριστερά καλλιτέχνη, ο οποίος πήρε 38%, αλλά έχασε από τον Χριστόδουλο Οικονομίδη που προερχόταν από το ΠΑΣΟΚ και κέρδισε τη μάχη με 45% από τον πρώτο γύρο, καθώς τότε οι δήμαρχοι εκλέγονταν με 42%.
Επακολούθησε μια νέα υποψηφιότητα του Χάρρυ Κλυνν και το 2010, την οποία στήριξε υπογείως η ΝΔ που τη δεύτερη φορά δεν τα πήγε τόσο καλά αφού έλαβε 22%.

Ο Χάρρυ Κλυνν και ο ΣΥΡΙΖΑ 

Τα τελευταία χρόνια ο Χάρρυ Κλυνν είχε ταχθεί υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ. Υπήρξαν μάλιστα προχωρημένες συζητήσεις για να είναι υποψήφιος βουλευτής. Ο Αλέξης Τσίπρας στο πλαίσιο των πολιτικών ανοιγμάτων που επιχειρούσε ήθελε να τον κατεβάσει τόσο το 2012 όσο και το 2015 ως υποψήφιο βουλευτή, όμως στην τοπική του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, διαφώνησαν. «‘Ή αυτός ή εμείς,» ήταν το τελεσίγραφο που έστειλαν τα μέλη της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ Α’ Θεσσαλονίκης προς την Κουμουνδούρου. Έτσι ο Χάρρυ Κλυν κόπηκε από τις λίστες του ΣΥΡΙΖΑ. Τον Αύγουστο του 2017 η εφημερίδα «Αυγή» ανακοίνωνε ότι θα είναι το νέο μέλος του ΔΣ της ΕΡΤ, αλλά οι αντιδράσεις ήταν τόσο πολλές και έντονες που η απόφαση ανατράπηκε.  Έτσι ο γνωστός καλλιτέχνης βρέθηκε και πάλι εκτός ΣΥΡΙΖΑ.



Τα τελευταία χρόνια στην Καλαμαριά 

Από το 2006 ο Χάρρυ Κλυνν ζούσε στην γενέτειρα του την Καλαμαριά. Βαθιά πολιτικοποιημένος, τα τελευταία χρόνια διατηρούσε ένα προσωπικό μπλογκ (http://harryklynn.blogspot.gr/) το οποίο ενημέρωνε μέχρι την τελευταία στιγμή. Το τελευταίο του post είχε να κάνει με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές. Η ανάρτηση έγινε στις 16 Μαΐου.











Χάρρυ Κλυνν: Ο σύγχρονος Αριστοφάνης που αποθέωσε την σάτιρα στην Ελλάδα

Νίκος Βούτσης: Βαθύτατη θλίψη για την απώλεια του Χάρρυ Κλυνν

Βασίλης Τριανταφυλλίδης: Γιατί επέλεξε το ψευδώνυμο Χάρρυ Κλυνν



ΔΕΙΤΕ
 http://www.harry-klynn.gr/filmography


ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ (ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ) ΕΔΩ












"Έφυγε" ο Χάρρυ Κλυνν

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών ο αγαπημενος κωμικός και σατιρικός ηθοποιός Χάρρυ Κλύνν, κατά κόσμο Βασίλης Τριανταφυλλίδης. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες έπαθε κρίση το βράδυ της Κυριακής στο σπίτι του στην Καλαμαριά. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο αλλά ήταν αργά.
Η υγεία του είχε επιβαρυνθεί το τελευταίο διάστημα, ειδικά μετά από το θάνατο του γιου του Νίκου στις 5 Ιουνίου του 2016 και βρισκόταν καθηλωμένος με αναπνευστικά προβλήματα σε αναπηρικό αμαξίδιο.
Ο αγαπημένος μας Χάρρυ Κλυνν αρθρογραφούσε στην Εφημερίδα Kontranews καθημερινά.
Είχε γεννηθεί στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη.
Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη αλλάζει τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κερδίζει» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίζεται περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως το «Kάστρο», ο «Bράχος», το «Tροκαντερό», το «Άλσος», και το «Γκρην Παρκ». Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος. Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξιδεύει για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε 10 χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Kαναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων. Συνεργάζεται επίσης για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύεται τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί αποκτά το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο. Την περίοδο αυτή του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γυρίζει στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίζεται στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων.
Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χαρίζουν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μινώα κ.ά. καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάζεται η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006  έμενε μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά και έγραφε βιβλία, έπαιζε σε παραστάσεις και ζωγράφιζε. Είχε μάλιστα ηγηθεί της αντιπολίτευση στο δήμο Καλαμαριάς.

Η κηδεία του αναμένεται να γίνει την Πέμπτη.

Kontranews
21/5/2018



Τσίπρας: Ο Χάρρυ Κλυνν υπήρξε ο Αριστοφάνης του καιρού μας

Το τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ για τον θάνατο του Χάρρυ Κλυνν

Η Super League θρηνεί για τον Χάρρυ Κλυνν




 

 Δήλωση Δημάρχου Καλαμαριάς για την απώλεια του ΒΑΣΙΛΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΙΔΗ (ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ)
Σήμερα είναι μια μέρα μεγάλης απώλειας για την πόλη της Καλαμαριάς που έχασε έναν σπουδαίο άνθρωπο, έναν πολυτάλαντο καλλιτέχνη, ένα άνθρωπο που ταυτίστηκε με την ιστορία του Απόλλωνα Καλαμαριάς κι έναν ενεργό πολίτη που σημάδεψε με τα βήματά του και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Σήμερα η Καλαμαριά πενθεί, γιατί έχασε ένα τέκνο από τα σπλάχνα της, αφού ως γνωστό γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμαριά. Διακρίθηκε για το ήθος του, την αγωνιστικότητά του και την πίστη του στις δημοκρατικές αξίες. Με ευγένεια, σοβαρότητα και πηγαίο χιούμορ αντιμετώπιζε τις δυσκολίες της ζωής του και έτσι πιστεύω πως θα ήθελε να τον θυμόμαστε.

Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του, στους οικείους του και στα αγαπημένα του πρόσωπα.

Δήμος Καλαμαριάς

Χάρρυ Κλυνν: Ο σύγχρονος Αριστοφάνης που αποθέωσε την σάτιρα στην Ελλάδα




Χάρρυ Κλυνν: Ο σύγχρονος Αριστοφάνης που αποθέωσε την σάτιρα στην Ελλάδα
Ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης, τον οποίο όλος ο κόσμος ήξερε  ως Χάρρυ Κλυνν (7 Μαΐου 1940) αποθέωσε την σάτιρα στην Ελλάδα.
Το πρωί της Δευτέρας (21.05.2018) η Ελλάδα έμαθε πως έφυγε από τη ζωή. Ήταν 78 ετών.
Ο Χάρρυ Κλυνν αντιμετώπιζε εδώ και καιρό προβλήματα με την υγεία του. Το τελευταίο διάστημα ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο θάνατος του γιού του, Νίκου Τριανταφυλλίδη τον Ιούνιο του 2016, τον κατέβαλε ακόμη περισσότερο.
Το βράδυ της Κυριακής (20.05.2018) όταν έγινε γνωστό, υπέστη κρίση ενώ βρισκόταν στο σπίτι του, στην αγαπημένη του Καλαμαριά. Μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο αλλά ήταν αργά…

Ποιος ήταν ο Χάρρυ Κλυνν

Γεννήθηκε στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη. Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη αλλάζει τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κερδίζει» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίζεται περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως το «Kάστρο», ο «Bράχος», το «Tροκαντερό», το «Άλσος», και το «Γκρην Παρκ».
Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος. Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξιδεύει για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε 10 χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Kαναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων.
Συνεργάζεται επίσης για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύεται τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί αποκτά το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο. Την περίοδο αυτή του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γυρίζει στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίζεται στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων.
Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χαρίζουν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB[εκκρεμεί παραπομπή]και οι παραστάσεις του στα θέατρα Ορφέας, Άλσος, Δελφινάριο και Μινώα κ.ά. καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάζεται η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006 μένει μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά, γράφει βιβλία (κυκλοφορούν 12 βιβλία του), παίζει θέατρο, ζωγραφίζει (8 ατομικές εκθέσεις) και ηγείται της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Καλαμαριάς.

Θέατρο (από το 1985 και μετά)

«Βαζελληνίδες – Βαζέλληνες» Γ. Kαλαμίτσης, Γ. Mανιώτης, A. Aνδρικάκη, Δελφινάριο, 1985
«Πράσινα δαμάσκηνα και ψιλές ελιές», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kαλαμίτσης, Ορφέας, 1986
«Σ’ όλο τον κόσμο είναι ίδια, μα στην Ελλάδα σπάει καρύδια», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Ορφέας, 1987
«Eλλάς το καφενείο σου», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Μπέλλος, Άλσος, 1991
«Άσπρα μούρα, μαύρα μούρα, μάνα αν αργήσω φάε», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Mπέλλος, Άλσος, 1992
«Πίτσες μπλε», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Mπέλλος, Bαγγέλης Mπαλαφούτης, Άλσος, 1993
«Μπρόκολα και λαχανίδες, κάποιο λάκκο έχει η φάβα», Xάρρυ Kλυνν, Bαγγέλης Mπαλαφούτης, Άλσος, 1994
«Καυκαλήθρες και τσιτσίραυλα» Xάρρυ Kλυνν – Λάκης Mπέλλος – Θεόφιλος Bερύκιος – Γιώργος Γαλίτης,σκηνοθεσία Χάρρυ Κλυνν, Άλσος, 1995.
«Εμπρός προς τα πίσω», Χάρρυ Κλυνν, Λάκης Mπέλλος, Θεόφιλος Bερύκιος, Γιώργος Γαλίτης, 1996
«Στη Χάγη και στη φέξη, ο στόλος σας να φέξει!», Α. Πυριόχος, Χ. Ρώμας, Α. Χατζησοφιά, Π. Χατζηκουτσέλης, Άλσος, 1996
«Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες», επιθεώρηση, Λάκης Mιχαηλίδης, Nτίνος Σπυρόπουλους, Mιχάλης Άνθης, Βέμπο, 1997
«Έλληνες είστε και φαίνεστε», Λάκης Mιχαηλίδης, Kώστας Tσόκαλης, Θεόφιλος Bερύκιος, Ακροπόλ, 1998
«Μίλα μου… και μανταρίνια», επιθεώρηση, Χάρρυ Κλυνν, Λάκης Μπέλλος, Γιάννης Μακρής, Γιώργος Γαλίτης, Άλσος, 1999. Η επιθεώρηση αυτή ήταν και η πρώτη interactive θεατρική παράσταση που διαμορφωνόταν διαφορετικά κάθε μέρα, ανάλογα με τις παρεμβάσεις – υποδείξεις των θεατών που επισκέπτονταν το site της παράστασης.
«Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα… πάμε να φύγουμε», Λάκης Mιχαηλίδης, Bύρωνας Mακρίδης, Nτίνος Σπυρόπουλος, Δελφινάριο, 2000
«Ρόμπες ξεκούμπωτες», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Μινώα, 2001
«Πασόκεμον», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Αθήναιον, 2001
«Retalia Live», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Μινώα, 2002
«Γιάφκα πορτοκάλι» (κωμωδία), Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλους, Μινώα, 2003
«Καλατράβα με και ας κλαίω…», Ντίνος Σπυρόπουλος, Γιώργος Γαλίτης, Δελφινάριο, 2004
«Και φάγανε αυτοί καλά κι εμείς… χειρότερα», επιθεώρηση, Ντίνος Σπυρόπουλος, Γιώργος Γαλίτης, Περοκέ, 2005
«Αγάντα, επιθεώρηση, Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος 2007
«Ένας ήρωας με παντόφλες»(κωμωδία) Αλ. Σακελάριου-Χρ. Γιαννακόπουλου 2008-2009
«Τι τους κοιτάτε ρε…»(Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν 2010
«Ουστ κοπρίτες»(Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν 2011
«Όποιον πάρει ο Χάρης»(Stand up music show) Χάρρυ Κλυνν 2012«Η αλήθεια να λέγεται» (Αυτοσχεδιαστικοί μονόλογοι με συμμετοχή κοινού βασισμένοι σε στοιχεία τεσσάρων κωμωδιών του Αριστοφάνη) Χάρρυ Κλυνν 2012-2013
«Με όπλο το γέλιο» (ONE MAN SHOW) Χάρρυ Κλυνν 2014
«Τα Λαμόγια» (Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν, Μάκης Αντωνόπουλος – Κύπρος » Θεατρο ΟΘΕΛΟΣ» 2014

Δισκογραφία

Το 1977 προτείνει στην EMI – Columbia να συνεργαστούν πειραματικά στην παραγωγή ενός σατιρικού δίσκου. Oι δίσκοι του Xάρρυ Kλυνν αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο της Eλληνικής δισκογραφίας. Για πρώτη φορά σατιρικοί δίσκοι φιγουράρουν στην πρώτη θέση του Ελληνικού Top Ten.
Όλοι, ανεξαιρέτως, οι δίσκοι του υπήρξαν πρώτοι σε κυκλοφορία και ακόμα τα νούμερα-ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων του Xάρρυ Kλυνν παραμένουν ακατάρριπτα.[εκκρεμεί παραπομπή]Κυκλοφορεί ακόμα μεγάλος αριθμός από πειρατικές κασέτες με ηχογραφήματα από ζωντανές του παραστάσεις και οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Aραμπάδες με καρούλια», «Βάσανα που ‘χει η Αγάπη» που παρουσιάστηκαν από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Eλληνικής Pαδιοφωνίας το 1981 μαζί με τον Aντώνη Aνδρικάκη.

Αναλυτικά η προσωπική δισκογραφία του είναι η εξής:

Για Δέσιμο (1978), EMI-Columbia
Δοξάστε Με (1979), EMI-Columbia
Πατάτες (1981), EMI-Columbia
Γεώργιος Σουρής (1982), EMI-Columbia
Μαλακά… Πιο Μαλακά (1984), EMI-Columbia
Έθνος Ανάδελφον (1985), PolyGram
Τίποτα (1987), PolyGram
Natin-Fatin (1987), PolyGram
Ραντεβού με την εισαγγελία (1989), PolyGram
Αποκάλυψις (1990), PolyGram
Γρανίτα από τζατζίκι (1992), PolyGram
The (X) Κλυνν Files Ανάποδα (1998), PolyGram
Κλασσικά Ηχογραφημένα (2002), MINOS-EMI (Τα καλύτερα των 5 πρώτων δίσκων)

Οι συμμετοχές του στην δισκογραφία είναι οι εξής:

Ζήτω το ελληνικό τραγούδι (1987), MINOS
Το χαμόγελο του Τάκη (1994), UNIVERSAL
Ποντιακή Ραψωδία (1997), Vasipap
Φανταρίστικα (2001), Δίφωνο

Τηλεόραση

Η σχέση του Χάρρυ Κλυνν με την τηλεόραση άρχισε με πολλά διαφημιστικά σποτ, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βραβευθεί από τα Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφημιστικής Δημιουργίας της EΔEE. Το 1990 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές παρουσίαζε στον ΑΝΤ1 την εκπομπή «Harry Klynn Special Shows». Στο ίδιο κανάλι το 1995 παρουσίασε ένα one man show 10 επεισοδίων με το όνομα «Πολίτης Κλυνν».

Κινηματογράφος

Σύγχυση (1960) Ταινία μικρού μήκους του Δημήτρη Γαλάτη
Γάμος αλά Ελληνικά (1964) του Bασίλη Γεωργιάδη …. αδελφός Μίνας
Τα 201 καναρίνια (1964) των Nίκου Tσιφόρου και Πολύβιου Bασιλειάδη …. Πάρις
Αλαλούμ (1982)
Made in Greece (1983) …. Γιάννης Γιαννάκης
Εις μνήμην (1984). Γυρισμένη το 1981 αλλά λογοκριμένη μέχρι το 1984
Γυναίκες δηλητήριο (1993) Εμφάνιση στην ταινία …. πρόεδρος ΕΚΚ
Βόλτα στα Σύννεφα (1994) Ταινία μικρού μήκους του Γιάννη Mπότση
Ράδιο Μόσχα (1995) του Νίκου Τριανταφυλλίδη …. μαγαζάτορας

Βιβλία

Ο Χάρρυ Κλυνν ξεκίνησε να γράφει από νεαρή ηλικία. Μόλις στα 15 του δημοσίευσε ένα ποίημά του στην εφημερίδα Μακεδονία. Μέχρι την ηλικία των 18 ετών πολλά από τα ποιήματά του δημοσιεύτηκαν σε φιλολογικά περιοδικά της εποχής. Η συγγραφική του δραστηριότητα είναι συνεχής από τότε και πολύ υλικό του δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας.
Τα βιβλία του που κυκλοφορούν είναι τα εξής:
Η γέρμα, (1983), Εκδόσεις Κάκτος
Αλαλούμ και πάσης Ελλάδος, (1984), Εκδόσεις Καστανιώτης
Ο Καζαμίας του Ρούλη, (1986), Εκδόσεις Κάκτος
Happy Birthday, Νίκο, (1988), Εκδόσεις Καστανιώτης
Τρυφερά αγκάθια, (1988), Εκδόσεις Καστανιώτης
Επί σκηνής, (1997), Εκδόσεις Καστανιώτης
Πόλις, 1997, Εκδόσεις Καστανιώτης
Περί, (2000), Εκδόσεις Καστανιώτης
Αναλαμβάνω την ευθύνη, 2000, Εκδόσεις Καστανιώτης
Μυθολογία κειμηλίων, (2001), Εκδόσεις Καστανιώτης
Όταν βρέχει, τα χελιδόνια πετούν χαμηλά, (2003), Εκδόσεις Καστανιώτης
Σκονισμένη ακτή, (2010), Εκδόσεις Γαβριηλίδης
Εμφύλιος Λόγος (2016), Εκδόσεις Γαβριηλίδης

Ζωγραφική

Επηρεασμένος από τον ζωγράφο πατέρα του, δημιούργησε εκατοντάδες έργα ζωγραφικής, άλλα με τον κλασικό τρόπο και άλλα με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Πρώτη ατομική έκθεση: 1998 στον «Εικαστικό Κύκλο» στην Αθήνα (35 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων φιλοτεχνημένα με ηλεκτρονικό υπολογιστή). Τίτλος έκθεσης: «Κόκκινη Γραμμή».
Δεύτερη ατομική έκθεση: Τον Δεκέμβριο του 2008 παρουσιάζει στο πατάρι του βιβλιοπωλείου «Ιανός» στη Θεσσαλονίκη 32 επιλεγμένα έργα (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά), με τον τίτλο «Με τα χρώματα του Χάρρυ».
Τρίτη ατομική έκθεση: 7-22 Ιουλίου 2009 στο Πλωμάρι Λέσβου, στην «Αίθουσα Τέχνης Βενιαμίν ο Λέσβιος», με 20 έργα μεγάλων κυρίως διαστάσεων (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «Με το χέρι στην καρδιά».
Τέταρτη ατομική έκθεση: 12-25 Νοεμβρίου 2009 στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, στην «Πολυχώρος τέχνης REMEZZO», με 50 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «Μεταμεσονύκτιος Παράστασις».
Πέμπτη ατομική έκθεση: 14Απριλίου-8 Μαίου 2010 στην Αλεξανδρούπολη, στην «Γκαλερι ART», με 38 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά μελάνια και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΘΙΑΣΟΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ».
Έκτη ατομική έκθεση: 17 Μαίου-28 Μαίου 2011 στην Καρδίτσα, στην «Γκαλερι F», με 20 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΣΚΟΝΙΣΜΕΝΗ ΑΚΤΗ».
Έβδομη ατομική έκθεση: 1-10 Αυγούστου 2012 στην αίθουσα τέχνης του «Mediterranean VILLAGE hotel & spa» στην Παραλία Κατερίνης-Olympus Riviera με 20 πίνακες μεγάλων και μικρών διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΑΠΟ ΤΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20»
Όγδοη ατομική έκθεση: 22 Δεκεμβρίου 2012-4 Ιανουαρίου 2013 στην αίθουσα τέχνης του Δήμου ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ (ΛΙΤΟΧΩΡΟ) με 10 πίνακες μεγάλων και μικρών διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΜΝΗΜΕΣ»

Βραβεία

Έχει βραβευτεί από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων 5 φορές:
1993: Πρώτο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα
1994: Πρώτο και Δεύτερο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα
1995: Δεύτερο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα
2000: Πρώτο Βραβείο «Παναθήναια»


Ποδόσφαιρο

Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγείται μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου.
Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του αποκτά γήπεδο, επανέρχεται στην Α΄ Εθνική Κατηγορία μετά από 20 χρόνια, αποκτά υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώνει παλιούς και νέους φίλους. Ο Χάρρυ Κλυνν προχωρά και σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του θεσμικού πλαισίου του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και αναδεικνύεται σε ηγετική μορφή της σύγκρουσης του 1988 μεταξύ συλλόγων και πολιτείας που οδηγεί για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά σε διακοπή του πρωταθλήματος.
Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο περνάει νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαιρεί τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχωρεί στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείνουν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν. O Xάρρυ Kλυνν αναλαμβάνει την προεδρία, αναδιοργανώνει την EΠAE, έρχεται σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και προτείνει όρους που είναι εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορεί να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγυρίζει στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχωρεί από την προεδρία.Η πρότασή του για την καθιέρωση ημιεπαγγελματικού ποδοσφαίρου απορρίφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΕ.

Madata
21/5/2018