Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Ποια είναι η εταιρεία Uber που απειλεί να αφανίσει τα ταξί όλου του πλανήτη - Τί λέει ο Μαυραγάνης

 Η Uber ιδρύθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και άρχισε να λειτουργεί στο Σαν Φρανσίσκο το 2010. Αρχικά, στον τομέα των ιδιωτικών (πολυτελών) μετακινήσεων και στην συνέχεια στον κλάδο των «διαμοιρασμένων διαδρομών» μεταξύ χρηστών.
Το μοντέλο της Uber επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων μέσα από την υπηρεσία UberX να μετατραπούν σε οδηγούς προς ενοικίαση,
μοιράζοντας το αυτοκίνητό τους με τους χρήστες της εφαρμογής και κερδίζοντας χρήματα από τις διαδρομές αυτές. Ολα αυτά χωρίς η εταιρεία ή οι συνεργαζόμενοι οδηγοί να υπόκεινται στις ρυθμίσεις, στις υποχρεώσεις και στο κόστος που υπόκεινται οι ιδιοκτήτες/οδηγοί ταξί ή ιδιοκτήτες/οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων.

Προκειμένου να ανταποκριθεί και να «ξεπεράσει» αυτά τα προβλήματα, το Uber σταδιακά δημιούργησε νέες υπηρεσίες, σε συνεργασία με επαγγελματίες οδηγούς, όπως το UberTaxi. Επίσης, προκειμένου να ξεπεράσει τα διάφορα νομικά προβλήματα που ενέκυπταν καθώς εξαπλωνόταν στις ευρωπαϊκές χώρες η εν λόγω start up δημιούργησε μια νέα υπηρεσία, το UberPOP. Πρόκειται για μία υπηρεσία η οποία και πάλι μετατρέπει σε επαγγελματίες οδηγούς ιδιώτες κατόχους οχημάτων, αυτή τη φορά όμως παρέχεται ως πλατφόρμα για την απευθείας επικοινωνία και διαμοιρασμό διαδρομών μεταξύ των χρηστών. Δηλαδή, το μόνο που κάνει η Uber είναι να παρέχει την πλατφόρμα. Τα υπόλοιπα τα κανονίζουν ο... οδηγός και ο πελάτης μεταξύ τους.


Φυσικά, η επέλαση της Uber σε Αμερική και Ευρώπη δεν ήταν αναίμακτη, καθώς σε όποια πόλη πηγαίνει προκαλεί «θύελλα» διαμαρτυριών από τους οδηγούς ταξί . Οι νομοθέτες σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και αμερικανικές πολιτείες επιχειρούν να την βγάλουν εκτός νόμου, κατηγορώντας την για παράνομη λειτουργία υπηρεσιών ταξί, αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητήματα ασφαλείας από τους μη αδειοδοτημένους οδηγούς.



Ο αναπληρωτής υπουργός Μαυραγάνης και η Uber

Διατεθειμένος να τελειώσει τους «πειρατές» ταξιτζήδες της Uber και των υπολοίπων εταιριών-πλατφορμών που απολαμβάνουν σημαντικών κερδών από τη χώρα μας και τα εξάγουν στο εξωτερικό εμφανίζεται ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Δικτύων, Νίκος Μαυραγάνης, καθώς πολύ σύντομα αναμένεται να φέρει νόμο στη βουλή που να απαγορεύσει σε όλες αυτές τις εταιρίες του εξωτερικού να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας χωρίς να έχουν φορολογική έδρα την Ελλάδα.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του fpress.gr, στο σχετικό νόμο, θα αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά ότι η φορολογική έδρα της επιχείρησης θα πρέπει να είναι η χώρα μας, από τη στιγμή που οι υπηρεσίες που παρέχει και η κύρια δραστηριότητά της βρίσκονται στην Ελλάδα. Ο στόχος δεν είναι άλλος από το να αποτραπεί η εκροή κεφαλαίων στο εξωτερικό χωρίς να εισρέει ούτε ένα ευρώ φόρος στα ταμεία του κράτους και την ίδια ώρα οι αμοιβές των «πειρατών» ταξιτζήδων να καταβάλλονται σε λογαριασμούς τρίτων χωρών χωρίς να υπόκεινται σε φορολόγηση. Παρότι η Uber έχει ανοιχτά δικαστικά μέτωπα σχεδόν σε όλο τον κόσμο (Αμβούργο, Βερολίνο, Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Σεούλ, Σιάτλ, Χιούστον, Σικάγο κ.λπ.), συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες της παγκοσμίως. Ποιά είναι η Uber; Ο διαμεσολαβητής ανάμεσα σε οδηγούς και υποψήφιους επιβάτες. Και φυσικά δεν πρόκειται για το παραδοσιακό ταξί, που όλοι γνωρίζουμε, αλλά για μια νέα υπηρεσία, με την οποία ο κάθε κάτοχος ιδιωτικού αυτοκίνητου μπορεί να γίνει Uber οδηγός, και να εξυπηρετεί, έναντι αμοιβής φυσικά, επιβάτες. Η εφαρμογή λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ ενός οποιουδήποτε πελάτη, αρκεί μόνο το κατέβασμα και η εγγραφή στην εφαρμογή


Πηγές
iefimerida
financial press