Τρίτη, 6 Σεπτεμβρίου 2016

Δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν!

Την έντονη ενόχλησή της εξέφρασε η Ν.Δ. για τα εγκαίνια του πρώτου τμήματος του νέου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, τα οποία για συμβολικούς λόγους έκανε ο πρωθυπουργός την Παρασκευή.
«Ο κ. Τσίπρας, όσες κορδέλες και αν κόψει, παραμένει αναξιόπιστος», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μόνο που συλλαμβάνεται...
αδιάβαστο.

Αν οι αρμόδιοι του τομέα υποδομών της Ν.Δ. έκαναν τον κόπο να ανατρέξουν στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των κοινοπραξιών των δύο έργων, θα αντιλαμβάνονταν ότι η αναξιοπιστία βαρύνει πολλαπλώς και στο ακέραιο τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Στο ενημερωτικό σημείωμα, που συνοδεύει το δελτίο Τύπου, η Ν.Δ. αναφέρει ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είχαν ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2008 επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, αλλά «ξεχνά» να σημειώσει ότι θα έπρεπε να έχουν δοθεί στην κυκλοφορία ώς τα τέλη του 2014.
Αποδίδει την καθυστέρηση στο γεγονός ότι τα εργοτάξια νέκρωσαν το 2011 και ρίχνει τα βάρη στην τότε κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου και όχι στις αρχικές συμβάσεις που δεν είχαν προβλέψει οικονομικές κρίσεις παρ’ όλο που αφορούσαν 30ετή παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων στους εργολάβους.

Είχαν όμως θεσπίσει ότι οι απαλλοτριώσεις θα ολοκληρώνονταν σε ένα χρόνο, ενώ οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας θα τελείωναν σε έξι μήνες.
Για τις καθυστερήσεις οι εργολάβοι είχαν δικαίωμα αποζημίωσης από το Δημόσιο και λέγεται πως στις διαπραγματεύσεις του 2013 εξασφάλισαν «πανωπροίκι» 700 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι ακόμη και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες σε απαλλοτριώσεις, ενώ πριν από λίγους μήνες λύθηκε το πρόβλημα στα οκτώ σημεία που δεν είχε προβλεφθεί ότι ο αυτοκινητόδρομος συναντά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή!

Η Ν.Δ. υποστηρίζει ότι η επανεκκίνηση των έργων έγινε το 2013, «μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης Αντώνη Σαμαρά», και ότι σταμάτησαν πάλι το πρώτο εξάμηνο του 2015 λόγω των capital controls.

Για την πρώτη περίπτωση προφανώς θα αναφέρονται στους... δανεικούς εργαζόμενους και μηχανήματα από άλλα έργα που είχε αποκαλύψει η «Εφ.Συν.» (25/4/2013) κατά την επικοινωνιακή φιέστα του τότε πρωθυπουργού.

Τι λένε οι εταιρείες

Για το δεύτερο, οι συντάκτες της ανακοίνωσης καλό θα είναι να ανατρέξουν στις ιστοσελίδες που έχουν οι κοινοπραξίες των δύο έργων.
Στην περίπτωση της Ολυμπίας οδού, του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει την Κόρινθο με την Πάτρα, στις 8 Αυγούστου 2014 τα έργα βρίσκονταν μόλις στο 50%, όπως αναφέρει ο τότε υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος είχε κόψει «κορδέλες» για το πρώτο τμήμα των 7 χλμ. από την Αρχαία Κόρινθο ώς το Ζευγολατιό.
Αφορούσε μάλιστα μόνο τον κλάδο προς την Πάτρα! Μέσα σε έξι χρόνια είχε υλοποιηθεί μόνο το μισό έργο, όταν τον Ιούνιο του 2016, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάρτηση, βρισκόταν στο 79,4%. Οι συγκρίσεις δεν είναι και τόσο κολακευτικές για τους προηγούμενους κυβερνώντες...
Στην Ιόνια οδό, τον νέο αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου-Ιωαννίνων, τα στοιχεία είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά.
Τον Σεπτέμβριο του 2014 βρισκόταν στο 39% και ένα χρόνο μετά εκτοξεύτηκε στο 62,88%! Τον περασμένο Ιούλιο βρισκόταν στο 81,26% και έχει στο ενεργητικό της τη σήραγγα της Κλόκοβας, που προστέθηκε το 2014 στα έργα, αυξάνοντας τον προϋπολογισμό τους κατά 100%.
Η διάτρηση των δίδυμων τούνελ των 6 χλμ. ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 και σήμερα οι εργασίες βρίσκονται στο 70%, σημειώνοντας ρεκόρ προόδου.
Με αυτή την εικόνα, δικαιολογημένα ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης επιστράτευσε την ειρωνεία για να απαντήσει στη Ν.Δ. «Παρ’ ότι η κυβέρνηση Σαμαρά ολοκλήρωσε τα έργα των αυτοκινητόδρομων [...] και μας παρέδωσε μια σύγχρονη Ελλάδα, η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε λεφτά να αγοράσουμε κορδέλα και να εγκαινιάσουμε τα έργα που μας παρέδωσε έτοιμα!»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
5/9/2016