Σάββατο, 20 Αυγούστου 2016

Σπίρτζης: Τέλος το «πάρτι» των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων στον ΟΑΣΘ

Επιστολή στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι υπάρχει αγαστή συνεργασία διοίκησης και του προέδρου των εργαζομένων, καθώς και για εθισμό του Οργανισμού στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων του, απέστειλε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης προς τον πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθαρίζει ότι έχουν
εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016.

Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απευθυνόμενος στον πρόεδρο του συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ κ. Τσερμενίδη εκφράζει τη στήριξη προς τους εργαζόμενους και τις διεκδικήσεις τους προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Ωστόσο, μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι «Ο ΟΑΣΘ δεν ενημερώνει, σε πλήρη ασυμφωνία με τις υποχρεώσεις του, τους αρμόδιους Φορείς ούτε επιδεικνύει αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν είτε ότι τηρεί το μεταφορικό έργο που είναι υποχρεωμένος είτε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που διεκδικεί. Δυστυχώς έχει εθιστεί για δεκαετίες στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων».

«Οι ενέργειες της διοίκησης του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι είστε σε αγαστή συνεργασία μαζί της, αφού η εκάστοτε εργοδοσία δεν προχώρησε στις συνήθεις νομικές ενέργειες. Φαντάζομαι ότι είναι απόρροια της φιλοεργατικής τακτικής της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που όμως δεν συνάδει με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων προς εσάς, πράξη που κρίνεται εξόχως αντεργατική» τονίζει ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός  Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σημειώνει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016, βάσει της συμφωνίας Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 4313/2014.

«Μας κατηγορείτε απαράδεκτα για πολιτικές «μεθοδευμένης πτώχευσης» του ΟΑΣΘ. Οφείλετε να ανακαλέσετε, μιας και οι διεκδικήσεις σας είναι απέναντι στον εργοδότη σας και χρέος μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των χρημάτων του ελληνικού λαού. Καταλαβαίνω τη σύγχυση που έχετε μεταξύ των εννοιών του εργοδότη σας και του ελληνικού δημοσίου, αλλά πρέπει να επιλέξετε αν είστε Πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ή οιονεί Εκπρόσωπος μετόχων που μετέχει στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης, απευθυνόμενος στον πρόεδρο των εργαζομένων του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης ζητά μάλιστα τη βοήθεια του Συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ για την ανεύρεση των συγκεκριμένων αξιόπιστων στοιχείων παροχής κοινωνικής πολιτικής, από όπου προκύπτουν οι πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις του ΟΑΣΘ.

«Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η μισθοδοσία των εργαζομένων του Οργανισμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων και για μικροκομματικές επιδιώξεις, εκτός και αν αναζητάτε πολιτικό άλλοθι για κομματικά ή άλλα παιχνίδια ενόψει της 81ης ΔΕΘ» τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σπίρτζης επαναλαμβάνει την στήριξη του στα αιτήματα των εργαζομένων προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ, ενώ αναμένει και την επικοινωνία του Συνδικάτου με το γραφείο του, για τον ορισμό της ημερομηνίας συνάντησης τους.

ΕΞΠΡΕΣ
19/8/2016


ΟΑΣΘ: Απεργία διαρκείας από Δευτέρα 22-8-2016 - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη 

Σε επίσχεση εργασίας επ' αόριστον προχωρούν από την προσεχή Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016 οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, όπως αποφάσισαν στη συνεδρίασή τους σήμερα Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016 και γνωστοποίησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του συνδικάτου τους, Δημήτρης Τσερμενίδης. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα δεν κυκλοφορούν λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης λόγω επίσχεσης, ενώ καθόλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα βρίσκονται κανονικά στις θέσεις τους.

«Δεν πάει άλλο με τον εμπαιγμό», επισήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας "θέλουμε τη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη χθες και αυτά που λέει ότι εμείς δεν κλειδώνουμε το ραντεβού μας είναι ψέματα".

Στο μεταξύ, απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση, για την προσφυγή στη δικαιοσύνη από μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ ο κ. Τσερμενίδης μας είπε «θα απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Θα προσφύγουμε και εμείς στη δικαιοσύνη. Είναι δυνατόν να μην μας πληρώνουν και να κινούνται και νομικά εναντίον μας; Και εμείς τον ξέρουμε τον νομικό δρόμο και μπορούμε να διεκδικήσουμε και αλλιώς τα δεδουλευμένα μας, που υπερβαίνουν για τους 2.300 εργαζόμενους τα 6,3 εκατ. ευρώ».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης μας επεσήμανε ότι έχει συγκαλέσει ήδη έκτακτο διοικητικό συμβούλιο ύστερα από την απόφαση των εργαζομένων και τις επόμενες ώρες θα καθοριστούν και οι δικές τους κινήσεις.

«Υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης από τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ. Οι υποχρεώσεις τρέχουν. Το ελληνικό Δημόσιο οφείλει περισσότερα από 130 εκατομμύρια ευρώ στον Οργανισμό, ο οποίος με τη σειρά του χρωστά πάνω από 95 εκατομμύρια ευρώ», αναφέρε παλαιότερα ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.

Την αποφασιστικότητα των εργαζομένων του ΟΑΣΘ να μην κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω και να προχωρήσουν ακόμα και σε απεργία διαρκείας εάν χρειαστεί, εξέφρασε  την περασμένη Τετάρτη ο κ. Τσερμενίδης και εξαπολύοντας εκ νέου τα πυρά του στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, σημειώνει "ας μας καλέσει χθες σε συνάντηση και γυρνάμε αμέσως πίσω στις δουλειές μας".

Διάλογο για όλα τα ζητήματα, ζητούν διοίκηση και εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Τη διάθεση να συζητήσουν ακόμα και την αλλαγή της σύμβασης του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, όπως αυτή κυρώθηκε με το Ν. 3652/2008, προτίθεται να συζητήσει η διοίκηση του οργανισμού με τον αρμόδιο υπουργό. Οπως επισήμανε πριν τη συνέλευση των εργαζομένων ο πρόεδρος του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης, "δεν θέλουμε να προσφύγουμε στο Διαιτητικό Δικαστήριο. Δεν έχουμε πρόθεση να τραβήξουμε τα πράγματα στα άκρα. Αυτό που ζητάμε διοίκηση και εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, αλλά και όλοι οι φορείς στην πόλη, είναι ο διάλογος".

Τονίζεται ότι η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, που κυρώθηκε με τον προαναφερόμενο νόμο, έχει ημερομηνία λήξης την παρέλευση δύο ετών από την ολοκλήρωση του υπό εκτέλεση ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και των τυχών τροποποιήσεων που ενδέχεται να επέλθουν στην ανωτέρω σύμβαση. Μεταξύ άλλων ο κ. Στεφανίδης  επισήμανε ότι το ελληνικό δημόσιο όντως οφείλει ποσό άνω των 130 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ, ο οποίος με τη σειρά του χρωστά 95 εκατ. ευρώ -6,3 εκατ. ευρώ μισθοδοσία, πάνω από 20 εκατ. ευρώ στο ΙΚΑ, ΦΠΑ 7 εκατ. ευρώ και προμηθευτές 2 εκατ. ευρώ-. Παράλληλα, ο ίδιος επισήμανε ότι ποσό ύψους 27 εκατ. ευρώ απαιτούνται προκειμέου να γίνει ο διεθνής διαγωνισμός και να αντικατασταθούν 90 λεωφορεία του οργανισμού, διαδικασία που πρέπει να ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο και "ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Και αναρωτιέμαι αν θα προλάβουμε με όλες αυτές τις καθυστερήσεις".

Ο κ. Στεφανίδης επισήμανε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ θα προχωρήσει σε αποζημίωση των επιβατών που είχαν προμηθευτεί για τον μήνα Αύγουστο την κάρτα απεριορίστων διαδρομών και την οποία δεν χρησιμοποίησαν λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. "Ο συμψηφισμός θα γίνει κατά την αγορά της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τον επόμενο μήνα", υπογράμμισε.

ΕΞΠΡΕΣ
19/8/2016