Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2016

AdBlock Plus: Έσπασε το blocker που έθεσε η Facebook μέσα σε μόλις δύο ημέρες!

Από τη στιγμή που η Facebook κύρηξε τον πόλεμο στους δημιουργούς λογισμικού απόκρυψης των διαφημίσεων (ad blockers) ήταν λογικό ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις τόσο από τους χρήστες, όσο και από τις εταιρείες που αναπτύσσουν τέτοιου είδους λύσεις. Η AdBlock Plus, πάντως, χρειάστηκε μόλις λίγες ημέρες
για να ξεπεράσει τα νέα εμπόδια και ήδη ισχυρίζεται ότι μπορεί και πάλι να μπλοκάρει επιτυχώς τις διαφημίσεις του κοινωνικού δικτύου!



Η Facebook έσπευσε να απαντήσει άμεσα αναφέροντας σε σχετική ανακοίνωση τα εξής:
“Είμαστε απογοητευμένοι από τις ενέργειες των ad blocking εταιρειών, διότι ουσιαστικά τιμωρούν τους χρήστες του Facebook. Οι νέες προσπάθειες τους δεν μπλοκάρουν απλά τις διαφημίσεις, αλλά επηρεάζουν και πληθώρα αναρτήσεων από φίλους και Pages. Αυτό αλλάζει δραματικά την εμπειρία χρήσης του κοινωνικού δικτύου και υποσχόμαστε ότι θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα πολύ σύντομα.
Οι ad blockers είναι χοντροκομμένα εργαλεία και κανονικά θα έπρεπε να εστιάζουν στην δημιουργία επιλογών για να ελέγχει ο χρήστης ποιες διαφημίσεις θα βλέπει”


facebook-adblock-plus

Καταλαβαίνετε ότι έχουμε πολλά επεισόδια στη συγκεκριμένη διαμάχη, αν και ο επικεφαλής της AdBlock Plus δεν μοιάζει να ξαφνιάζεται:
“Αυτή η διαμάχη μεταξύ της open-source ad blocking κοινότητας και των αντίπαλων παρακάμψεων υφίσταται από την πρώτη ημέρα. Επομένως, είναι πολύ πιθανό ότι η Facebook θα γράψει κάποιον νέο κώδικα που θα καταστήσει το φίλτρο μας άχρηστο κ.ό.κ”

Chris Elpidis
 TechGear
12/6/2016


facebook_anti_adblock


Facebook: Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται ακόμη και αν έχετε εγκατεστημένο Ad Blocker!

Το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο, καθώς δεν θα μπορεί να διακρίνει ανάμεσα στις διαφημίσεις και στο υπόλοιπο μη διαφημιστικό περιεχόμενο.


Η Facebook έκανε γνωστό ότι προχώρησε σε αλλαγές στον δικτυακό τόπο του, που θα αναγκάσουν τους χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών να βλέπουν διαφημίσεις, ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό (ad blockers), που μπλοκάρει την προβολή τους.

Με τις κατάλληλες τεχνολογικές παρεμβάσεις εκ μέρους της Facebook, το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο, καθώς δεν θα μπορεί να διακρίνει ανάμεσα στις διαφημίσεις και στο υπόλοιπο μη διαφημιστικό περιεχόμενο, οπότε δεν θα μπορεί να μπλοκάρει επιλεκτικά τις πρώτες.
Το «αντι-μπλόκο» θα αφορά όσους αποκτούν πρόσβαση στο Facebook από επιτραπέζιο υπολογιστή και όχι από κινητή συσκευή. Παραμένει άγνωστο αν το Facebook σχεδιάζει να διευρύνει μελλοντικά τις αλλαγές του και στα προγράμματα πλοήγησης από κινητές συσκευές.
Το λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, καθώς περίπου 200 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν παγκοσμίως σε επιτραπέζιους υπολογιστές και άλλα 420 εκατομμύρια σε «έξυπνα» κινητά. Τα σχετικά προγράμματα «φιλτράρουν» τις διαφημίσεις που φορτώνονται στις ιστοσελίδες από τους κεντρικούς υπολογιστές των διαφημιστικών εταιρειών (ad servers).
Όμως αυτή η τάση ενοχλεί το Facebook -και όχι μόνο- που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις διαφημίσεις για τα έσοδά του. Στο τελευταίο τρίμηνο τα διαφημιστικά έσοδά του έφθασαν τα 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για να «χρυσώσει το χάπι» στους πολυπληθείς χρήστες του (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια), το Facebook ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα τους προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να ελέγχουν σε ένα βαθμό ποιές διαφημίσεις θα βλέπουν.
Οι χρήστες θα είναι σε θέση να επιλέγουν το είδος των διαφημίσεων που προτιμούν να εμφανίζεται στην οθόνη τους (π.χ. για τεχνολογία και αυτοκίνητα, αλλά όχι για ρούχα), ακόμη και από συγκεκριμένες εταιρείες.
«Οι άνθρωποι δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις που είναι άσχετες με αυτούς ή που διαταράσσουν την εμπειρία τους στο διαδίκτυο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου ‘Αντριου Μπόσγουορθ, σύμφωνα με το BBC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σίγουρο ότι όλοι οι χρήστες θα δουν με καλό μάτι την πρωτοβουλία του Facebook, καθώς είναι ουκ ολίγοι όσοι έχουν εξοργισθεί με τόσες ψηφιακές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, οι οποίες, μεταξύ άλλων, επιβραδύνουν το «φόρτωμα» των ιστοσελίδων.

Από την άλλη, οι παραγωγοί διαδικτυακού περιεχομένου, όπως οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τα κοινωνικά δίκτυα, αντιτείνουν ότι δεν είναι δυνατό να επιβιώσουν χωρίς τα διαφημιστικά έσοδα και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στους χρήστες έστω και ως αναγκαίο κακό.
Οι εταιρείες λογισμικού ad-blocking επέκριναν το Facebook ότι η απόφαση του δεν θα αποδειχθεί παρά χάσιμο χρόνου και θα αποξενώσει αρκετά μέλη του. Για ένα «σκοτεινό μονοπάτι ενάντια στη θέληση των χρηστών» έκανε λόγο ο Μπεν Γουίλιαμς, εκπρόσωπος της γερμανικής Eyeo GmbH, που έχει αναπτύξει το δημοφιλές πρόγραμμα AdBlock Plus. Αντίθετα, οι διαφημιστικές εταιρείες χαιρέτισαν με ικανοποίηση την απόφαση του Facebook.


TechGear
10/8/2016