Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2016

Σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας μήκους 270 χιλιομέτρων μέσω του… «πακέτου Γιούνκερ»!

Η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, όπου θα υπάρχει και σύνδεση με Ολυμπία και Κατάκολο, με αναβάθμιση και των τριών λιμένων και παράλληλη κατασκευή του οδικού τμήματος Τσακώνα – Καλό Νερό είναι ένα από τα έργα που θα προταθούν για τη λίστα που θα κατατεθεί προς χρηματοδότηση από το «πακέτο Γιούνκερ».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Αθ. Βούρδα τα έργα που εντάσσονται είναι σιδηροδρομικά, οδικά και αναβάθμιση λιμένων, με στόχο την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.

Εκτός από αυτό τα άλλα δύο είναι η επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο με παράλληλα αναβάθμιση του λιμανιού σε επιβατικό, η σιδηροδρομική γραμμή, και η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με ηλεκτροκίνηση με παράλληλα σύνδεση με τη βιομηχανική περιοχή και οδική σύνδεση με την Εγνατία Οδό, καθώς και την αναβάθμιση του λιμανιού.
«Βασικός στόχος είναι να κάνουμε και πάλι τον σιδηρόδρομο τρόπο ζωής της χώρας. Είναι το φθηνότερο και γρηγορότερο μέσο και εξυπηρετεί σημαντικό κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών», είπε ο κ. Βούρδας.

 http://www.tempo24.gr/sites/default/files/styles/article_660x495/public/articles/2016/08/06/1679646.jpg?itok=OvBKuVdY

Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα

Η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο μήκους 270 χιλιομέτρων.
Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων, όπως άλλωστε επιδιώκει και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με τον Απόστολο Κατσιφάρα να κάνει συνεχείς επαφές για αυτό το ζήτημα.

Αυτός είναι και ο λόγος που το συνολικό έργο θα περιλαμβάνει και την αναβάθμιση και των τεσσάρων λιμένων. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας – Πύργου και Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.
Η διαδρομή από την Αθήνα στην Αρχαία Ολυμπία θα διανύεται σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά και θα περιλαμβάνει πολλές στάσεις. Στόχος είναι ο σιδηρόδρομος να «καρπωθεί» από την αυξημένη τουριστική κίνηση της περιοχής.
Οπως αποκάλυψε ο κ. Βούρδας πέρυσι μόνο στα λιμάνια της Καλαμάτας και του Κατάκολου έφτασαν 1,1 εκατ. επιβάτες από κρουαζιέρα. Ιδιαίτερη έμφαση όμως θα δοθεί και στις εμπορευματικές μεταφορές καθώς στην ενδοχώρα της Μεσσηνίας και της Ηλείας σε ημερήσια βάση την περίοδο Μαρτίου – Οκτωβρίου φεύγουν 100 νταλίκες με νωπά προϊόντα.
Για τον λόγο αυτό έχουν προβλεφθεί δύο πλατφόρμες στην περιοχή της Καλαμάτας και μία ειδική πλατφόρμα στη Μεσσηνία που θα υποδέχονται αυτά τα προϊόντα. Στο έργο θα συμπεριληφθεί και η οδική σύνδεση Τσακώνα – Καλό Νερό.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 850 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 560 ευρώ αφορούν το σιδηροδρομικό κομμάτι του έργου, και έχει ήδη ξεκινήσει η μελέτη βιωσιμότητάς του.

Tempo24 gr
10/8/2016



 http://cdn.thebest.gr/media/images/frontNews/deydgtunrb57a24e3536ae5.jpg

 Στο πακέτο Γιουνκέρ η "νεκρή" σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Τα θετικά και τα "αγκάθια"

Έχει "νεκρώσει" από το 2010


Τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο περίφημο Σχέδιο Γιούνκερ ή Πακέτο Γιούνκερ.Τα έργα αυτά προκειμένου να προχωρήσουν έχουν ενταχθεί σαν έργα συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Ποια είναι όμως;
Μιλάμε για την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί στο Λαύριο, την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

1.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ 


Ο κύβος ερρίφθη και το πρώτο μεικτό έργο στην ελληνική κατασκευαστική ιστορία πρόκειται να βγει στην επιφάνεια προς υλοποίηση. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες θα είναι ένα από τα βασικά έργα του Πακέτου Γιούνκερ και θα περιλαμβάνει την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση από το Κορωπί στο Λαύριο μήκους 31χλμ.Το συνολικό κόστος ξεπερνά κατά πολύ τα 500εκ.ευρώ. Θεωρείται ένα από τα κορυφαία ελληνικά έργα καθώς η εμπορικότητα του θα το κάνει ελκυστικό στο παγκόσμιο επενδυτικό κοινό.

2.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ 

Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία μήκους 132χλμ παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Αφορά την αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.
Έχει κόστος 600εκ.ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο "ακατέργαστο διαμάντι". Η γραμμή έχει σταματήσει από το 2010 και τώρα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναστηθεί. Έχει 2 ανασταλτικούς παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δεν θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ. Στα θετικά η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες σε απαλλοτριώσεις.

3.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ 

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 192χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Το κόστος του φτάνει τα 160εκ.ευρώ. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και θεωρείται ένα από τα πλέον ώριμα έργα. Το έργο έχει σημαντικά πλεονεκτήματα καθώς με την ολοκλήρωση του θα συνδεθεί με το Βουλγαρικό δίκτυο δημιουργώντας τη γραμμή Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.
Πολύ εμπορικό έργο που δυνητικά μπορεί να φέρει μεγάλη αναπτυξιακή πνοή στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή. Το έργο συνδυάζει και εκμετάλλευση του λιμένα Αλεξανδρούπολης.

THEBEST
5/8/2016